Ανοιχτή επιστολή προς Βασίλη Καζούλη, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και Διονύση Σαββόπουλο

Βρυξέλλες, 10 Μάη 2012
Ανοιχτή επιστολή της Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης Βρυξελλών
Προς
Βασίλη Καζούλη, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και Διονύση Σαββόπουλο
Μάθαμε με έκπληξη τη συμμετοχή σας στη φιέστα “12 ώρες για τηνΕλλάδα” που οργανώνεται στις 16 Μάη στις Βρυξέλλες από “πολίτες διαφόρων εθνικοτήτων” (δηλαδή, γραφειοκράτες της ΕΕ) με στόχο “να καταπολεμήσουν τα στερεότυπα” και να στείλουν χρήματα στο Χαμόγελο του Παιδιού. Η φιέστα αυτή διαφημίζεται εδώ και ένα μήνα, και από διαύλους της Ελληνικής Κοινότητας Βρυξελλών, ως εκδήλωση συμπαράστασης στον ελληνικό λαό. Κουβέντα δε λέγεται φυσικά για το ποιος προκάλεσε τη μιζέρια του ελληνικού λαού και τι θα τον βγάλει από αυτήν, εκτός από την ανάγνωση των ομηρικών επών και τα ψίχουλα της φιλανθρωπίας των ευρωκρατών.
Και αναρωτιόμαστε:
Πού ήταν οι ιθύνοντες της Ελληνικής Κοινότητας και οι ευρωϋπάλληλοι φίλοι τους, όταν η πρωτοβουλία αλληλεγγύης Βρυξελλών οργάνωνε σειρά εκδηλώσεων για τη στήριξη των απεργών της Ελληνικής Χαλυβουργίας;
Πού ήταν, όταν ενημερώναμε τους Βέλγους εργαζομένους, ΜΚΟ, και το κίνημα των αγανακτισμένων για την κατάσταση στην Ελλάδα, και προσπαθούσαμε να συμβάλουμε στο χτίσιμο πραγματικού κινήματος αλληλεγγύης μεταξύ των ευρωπαϊκών λαών;
Πού ήταν στις δεκάδες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και συμπαράστασης που οργάνωσε η Πρωτοβουλία σε αλληλεγγύη με τον ελληνικό λαό;
Πού ήταν στην προβολή που οργάνωσε η Πρωτοβουλία, της προφητικής ταινίας του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, “Μέρες του ’36”;
Μήπως ασχολούνταν απλά με την οργάνωση πανηγυριών και επιχειρήσεων επικάλυψης των ευθυνών τους;
Αυτοί που κόπτονται τώρα να βελτιώσουν την εικόνα της χώρας, επικαλούμενοι τον Όμηρο και το αρχαίο μας παρελθόν, είναι οι ίδιοι που έχουν κάνει τη δημοκρατία σκουπίδι, και που, όταν έρχονται στις Βρυξέλλες υπουργοί και υφυπουργοί, τους κρύβουν και τους φυγαδεύουν από τις πίσω πόρτες, μην τυχόν και βρεθούν αντιμέτωποι με τους Έλληνες του Βελγίου (όπως έγινε με την κ. Χριστοφιλοπούλου στα γραφεία της Ελληνικής Κοινότητας Βρυξελλών).
Σας καλούμε, κάνοντας επίκληση της μακράς σχέσης κάποιων από εσάς με την Αριστερά, να μην δώσετε συγχωροχάρτι με την παρουσία σας σε αυτούς που βάζουν πλάτη στη φτωχοποίηση της μεγάλης μάζας του ελληνικού λαού, όψιμους ευρωκράτες φιλέλληνες και Έλληνες αγωνιστές, οι οποίοι καλά θα κάνουν να πάρουν τις ενοχές τους και τις επιχειρήσεις μακιγιαρίσματος των ευθυνών τους και να σωπάσουν.
Γιατί τα νοσοκομεία που κλείνουν, τα σχολεία που μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία, οι άνθρωποι που αυτοκτονούν κατά δεκάδες στην Ελλάδα, δεν θα σωθούν από μία συναυλία και τις 12 ώρες τους, αλλά από την αλλαγή της πολιτικής στην Ελλάδα και την αποδέσμευσή της από δεσμά των Μνημονίων και της Τρόικας. Και το μόνο που δεν θέλουν οι κύριοι διοργανωτές της φιέστας της 16ης Μάη είναι ακριβώς αυτό.
Σας καλούμε να αναθεωρήσετε τη συμμετοχή σας στο γεγονός της 16 Μαϊου και σας περιμένουμε σε εκδηλώσεις συμπαράστασης των απεργιών και των πρωτοβουλιών βάσης στην Ελλάδα, μαζί με Βέλγους αγωνιστές.
Με εκτίμηση,
Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Βρυξελλών
Advertisements

14 thoughts on “Ανοιχτή επιστολή προς Βασίλη Καζούλη, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και Διονύση Σαββόπουλο

  1. Εσείς οι ήρωες των πανώ και της βίαιης συμπεριφοράς κάτω από την μάσκα της Αριστεράς θεωρείτε τους εαυτούς σας πατριώτες ενώ είστε οι χειρότεροι δυσφημιστές της Ελλάδας στο εξωτερικό. Φέρνετε διχόνοια και καπελώνετε κάθε εκδήλωση με φασιστικό τρόπο. Εσείς οι ίδιοι κρύβεστε στα γραφεία των Βρυξελλών και δημιουργείτε σκόνη για να συζητιέστε. Είστε πολλοί μικροί για να μιλάτε για εκδηλώσεις υπέρ της Ελλάδας. Μικροκομματικά παιχνίδια της παράταξής σας. Ψεύτες, κάλπικοι και βολεμένοι. Σας γνωρίζουμε.

  2. Κι εμείς σας γνωρίζουμε ''πατριώτες'' των μνημονίων. Ήρθε η ώρα να χορτάσετε εκλογικά και αγωνιστικά χαστούκια από το λαό

  3. Μιλάτε για βία εσείς που κατ'επανάληψη έχετε βάλει τους μπράβους σας να μας τραμπουκίσουν.

  4. Προφανώς η Ελλάδα δεν δυσφημίζεται από το 21% ανεργία τον Φεβρουάριο του 2012, 7 μονάδες πάνω από 1 χρόνο πριν (στοιχεια της ΕΛΣΤΑΤ αυτα). Για την Ελλάδα δεν είναι πρόβλημα η πλήρης αποδόμηση των τομέων της υγείας και των δομών της εκπαίδευσης, το ξεπούλημα όλου του εθνικού πλούτου, οι νοικιαζόμενες παραλίες και οι 30 χιλιάδες άστεγοι στην Αθηνα. Αυτά δεν είναι προβλήματα και ο Όμηρος θα ήταν πολύ χαρούμενος αν τα μάθαινε.
    Είναι “βία” να καταγγέλεις τα πανηγυράκια, αλλά δεν είναι βία να βάζεις ανθρώπους να ζουν με 370 ευρώ το μήνα, να πληρώνουν τα φάρμακά τους από την τσέπη τους και να μην έχουν λεφτά για το νοίκι.
    Τα πανηγυράκια θα τους λύσουν όλα τους τα προβλήματα.

    Όσο για τις κορώνες περί “παράταξης” και “μικροκομματικών παιχνιδιών”, γκώσαμε πια με τη λάσπη.

    Ντροπή σας, τουλάχιστον αποκτήστε έστω και τώρα στοιχειώδη τσίπα και πάψτε να λασπολογείτε και να δικαιολογείτε τα αδικαιολόγητα.

  5. Μιλάνε και οι μνημονιακοί τώρα; Νόμιζα πως προσπαθούν να σώσουν τη χώρα. Σωστά; Μόκο παιδάκια. στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε ούτε για σχοινί ούτε κάνουν επικοινωνιακά παιχνίδια. Απλά κάνουν μόκο. Και αν δεν το κάνετε σας το κάνει αναγκαστικά ο λαός. Ντροπή του έθνους

  6. θέλοντας να απομακρυνθώ λίγο από τον παραπάνω διάλογο και χωρίς να θέλω να στηρίξω τη συγκεκριμένη εκδήλωση, θα ήθελα να ρωτήσω κάποια πράγματα γιατί νομίζω πως το κείμενό σας τσουβαλιάζει άσχετα μεταξύ τους πράγματα.

    1. Τι σχέση έχει το μνημόνιο με την απαράδεκτη κατάσταση με τα βιβλία; Η ακύρωση του διαγωνισμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο δε δημιούργησε την όλη καθυστέρηση;

    2. Κατά πόσο μειώθηκαν οι κλίνες με την ανασυγκρότηση των νοσοκομείων; Γιατί λέτε πως τα “νοσοκομεία κλείνουν”; Τα προβλήματα βρίσκονται κυρίως στις φαρμακευτικές παροχές ΕΟΠΠΥ και στη δραματική μείωση των μονάδων ψυχικής υγείας (που ξεκίνησαν σαφώς πριν την υπογραφή του μνημονίου κ οδηγούν σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των αυτοκτονιών κ των τοξικοεξαρτήσεων). Όμως το να τσουβαλιάζουμε καταστάσεις δε βοηθά την απήχηση των όσων υποστηρίζουμε νομίζω.

    3. Εσείς καλέσατε την κοινότητα στις εκδηλώσεις σας; (το ρωτάω με απορία κ όχι ειρωνικά). ζητήσατε να μπει ανακοίνωση στη σελίδα τους κ το αρνήθηκαν;

    4. συμφωνώ απόλυτα πως χρειαζόμαστε πολιτικές αντιμετώπισης της φτώχειας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά γιατί πιστεύετε πως η συλλογή χρημάτων για φιλανθρωπικούς σκοπούς τις αναιρεί;

    5. Είναι υποχρεωμένοι όλοι οι Έλληνες να πιστεύουν τα ίδια πράγματα όταν βρίσκονται στο εξωτερικό και να δρουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο; Έσεις κάνατε πολύ καλές προσπάθειες για την κινηματική προσσέγγιση των λαών κ την στήριξη της Ελλάδας. Δε σημαίνει όμως πως κάθε άλλη προσπάθεια είναι καταδικασμένη στην αποτυχία και δεν μπορεί να εκπληρώσει το σκοπό της που εδώ είναι το σπάσιμο των προκαταλήψεων και η συλλογή χρημάτων. Μπορείτε να την κατηγορήσετε ως μη αποδοτική κ ως στρέβλωση του αγώνα σας, ενημερώνοντας σχετικά τους τραγουδιστές, αλλά πραγματικά η εκδήλωση δε λέει πως θα σώσει την ελλάδα. το ίδιο δεν μπορει να ισχυριστεί κάποιος (έστω κ άδικα κατά τη γνώμη μου) για την εκδήλωση σας υπέρ της απεργίας στη Χαλυβουργία;

    Ελπίζω η παρέμβασή μου, λόγω μήκους να κούρασε όσους απλά θέλουν να βγάλουν το άχτι τους διαδικτυακά κ να βοηθήσει όσους ενδιαφέρονται να ακούσουν τις απόψεις σας να βγάλουν άκρη… νομίζω άλλωστε πως για αυτό κάνατε ανοιχτή την επιστολή κ δεν τη στείλατε αποκλειστικά στους παραλήπτες.

  7. Αγαπητέ Ανώνυμε των 1.53,
    θα δοκιμάσω να δώσω απαντήσεις, οι οποίες όμως εκφράζουν αποκλειστικά εμένα.

    1. Το μνημόνιο έχει σχέση με τις περικοπές στην έτσι κι αλλιώς υποχρηματοδοτούμενη παιδεία. Φέτος υπήρχαν σχολεία χωρίς θέρμανση ας πούμε. Υποψιάζομαι, χωρίς να το γνωρίζω 100%, πως κ για τα βιβλία, κάποιο ρόλο πρέπει να έπαιξαν οι περικοπές.

    2.Όταν συγχωνεύονται νοσοκομεία δεν μειώνονται οι κλίνες; Το γεγονός ότι θεσμοθετείται Το γεγονός ότι θεσμοθετείται πληρωμή κατά το εισιτήριο δεν αποτελεί πρόβλημα, ενώ υπάρχουν τόσες περικοπές μισθών; Το ότι πληρώνεις πλέον για τοκετό και δε σου δίνουν το παιδί που γέννησες αν δεν πληρώσεις είναι ένα λογικό πράγμα;

    3. Καλούμε όσους Έλληνες έχουμε επαφή μαζί τους. Και σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις αποκλειστήκαμε από εκδηλώσεις της κοινότητας. Επειδή παρά τα όσα ακούγονται, δεν εχουμε σχέση με κόμμα, ούτε διαθέτουμε μηχανισμό, το να επικοινωνήσουμε τις δραστηριότητές μας δεν είναι πάντα εύκολο.
    Και στην τελική, τι επιχείημα είναι αυτό;

    4. Θεωρώ πως τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία αιμορραγεί, το να προσφέρεις χρήματα στο Χαμόγελο του Παιδιού της κ. Βαρδινογιάννη συνιστά πρόκληση -πέραν του γεγονότος ότι έχουν ακουστεί πολλά για το συγκεκριμένο οργανισμό.

    5. Όχι δεν είναι. Αλλά αυτό δεν μας αφαιρεί το δικαίωμα να ασκήσουμε κριτική στις δραστηριότητες με τις οποίες διαφωνούμε. Στο κάτω κάτω εμείς δεν απειλήσαμε κανέναν, ενώ έχουμε απειληθεί. Και η κριτική που ασκούμε είναι σε πολιτικό επίπεδο και θέτει το ζήτημα του ποια πολιτική πρόταση εξυπηρετεί κάθε πράξη και επιλογή.
    Η διαφορά μεταξύ των δύο εκδηλώσεων που συγκρίνεται είναι η εξής: η μία βοηθά και στηρίζει πραγματικούς ανθρωπους που έχουν πληγεί από τη μνημονιακή πολιτική, ενώ η άλλη βοηθά σε αυτό το αόριστο πράγμα που είναι “η φήμη της χώρας”. Αναρωτιέμαι τι ακριβώς είναι αυτή η χώρα, αν όχι οι άνθρωποι που την κατοικούν και πόσο βοηθά τη φήμη της χώρας το 21% ανεργία, το ότι είναι για 5ο συνεχή χρόνο σε ύφεση και ότι ξεπουλάει τον εθνικό της πλούτο για να σώσει τις τράπεζες.

    Αναρωτιέμαι ακόμα αν υπάρχει έστω και ένας ξένος που να μη γνωρίζει τον Όμηρο, και για πόσους αιώνες ακόμα θα επαναπαυόμαστε στις δάφνες των αρχαίων ημών προγόνων για να κάνουμε πολιτική.

    Σας βεβαιώνω πως κανένα άχτι δεν βγάζουμε. Ούτε και επιλέξαμε να μπούμε σε κόντρα με την κοινότητα: απλά η μνημονιοκρατούμενη (πολιτικά) κοινότητα (πλειοψηφία ΠΑΣΟΚ και ΝΔ σύμφωνα με τις τελευταίες εκλογές) δεν συμπαθεί ιδιαίτερα όσους αντιδρούν στην μνημονιακή πολιτική.

  8. Νομίζω πως καταλάβατε ήδη από την απάντησή σας πως το πνεύμα της όλης επιστολής στηριζόταν σε αρκετές γενικεύσεις και κάποιες υποψίες. Ενώ συμφωνώ με πολλά από τα οποία παρουσιάζετε στην απάντησή σας, επιλέξατε να μην τα παραθέσετε όπως έχουν στο κείμενο.
    Προσωπικά διαφωνώ κ με κάποιες από τις εξηγήσεις σας. Για παράδειγμα, δε θεωρώ χειρότερη την περίθαλψη στα συγχωνευμένα st pierre – ceasar de paepe από ότι σε κάποιες μικρές απαρχαιωμένες μονάδες της Αθήνας. Άρα μια συγχώνευση δεν φέρνει πάντοτε κάτι αρνητικό κ απαιτεί περισσότερη μελέτη ο αφορισμός σας.

    Άλλο παράδειγμα είναι πως “το μαζί για το παιδί” της Βαρδινογιάννη νομίζω πως συνεργάζεται αλλά δεν ταυτίζεται με το “χαμόγελο του παιδιού” – ίσως να κάνω κ λάθος, αλλά θα το έλεγχα πριν γράψω μια δημόσια επιστολή. Αλλιώς δε μου δίνετε κανένα παραπάνω επιχείρημα από όσους άφηναν υπόνοιες για τους υποκινούμενους απεργούς στη Χαλυβουργία κλπ κλπ.

    Ρώτησα για τις προσπάθειες που κάνατε να επικοινωνήσετε με την κοινότητα γιατί στην επιστολή διερωτάστε “πού ήταν”. Αν προσπαθήσατε να διοχετεύσετε τις προσκλήσεις σε αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να τις προωθήσουν κ δεν το έκαναν, τότε όντως τους ενδιαφέρει να κρατήσουν το “μαγαζάκι τους”.

    Λέτε πως η κοινότητα δε συμπαθεί όσους αντιδρούν στη μνημονιακή πολιτική. Δε διαφωνώ κ μπορώ να φανταστώ το επίπεδο πολλών αρχηγίσκων. Να σας θυμίσω απλά το αυτονόητο: και εσείς δε συμπαθείτε πολλούς από όσους έχουν αντιμνημονιακή πολιτική γιατί η αντίθεση στο μνημόνιο μπορεί να αποτελεί κοινή αφετηρία, καταλήγει όμως σε πολύ διαφορετικές κατευθύνσης (από την άκρα δεξιά στην άκρα αριστερά). Τέλος, για πολλούς νοήμονες ανθρώπους δεν είναι η αντίθεση το κριτήριο της αντιπάθειας αλλά ο τρόπος της αντιπαράθεσης…

    Το “άχτι” αφορούσε κυρίως προηγούμενα σχόλια κ όχι την πρωτοβουλία σας!

  9. Αγαπητέ ανώνυμε, που δε καταλαβαίνω γιατί είσαι ανώνυμος, σε ένα κόσμο που όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας, και δεν έχουμε να κρύψουμε και πολλά ίσως μόνο τα ερωτικά μας κουσούρια που η άτιμη κενωνία δηλητιριασμένη από τη θρησκεία τα θεωρεί αμαρτίες.
    Υπάρχει μια διαφορά, ουσιαστική και δομική, ανάμεσα στη φιλανθρωπία (σας) και στις κινήσεις αλληλεγγύης (μας). Ότι εσείς αποδέχεστε το πως λειτουργεί ο κόσμος (η αγορά εν προκειμένω), θεμιτό μεν αμφισβητούμενο δε, και επειχειρείτε να συμβάλλετε στη βελτίωση της με πράξεις φιλανθρωπίας-ανακούφισης. Στον αντίποδα οι κινήσεις αλληλεγγύης δε θέλουνε να ανακουφίσουν κανένα, η ιδεολογία μας λέει πως αυτός ο κόσμος είναι άδικος και αν τα θύματά του συνασπιστούν θα τον ανατρέψουν. Όταν λέω “ανατρέψουν” δεν εννοώ απαραίτητα “φωτιές, χαμούς, εξεγέρσεις, κτλ” εννοώ, βασικός μισθός, πλήρης απασχόληση, περίθαλψη, δικαιοσύνη κτλ. Αυτά δηλαδή που δεν αφορούν τους φιλάνθρωπους γιατί η κοινωνική τους θέση τα υπερκαλύπτει. Αντίστοιχα, όσο πιο γενική είναι η βοήθεια που προσφέρεις, τόσο πιο ανούσια.
    Για αυτό λοιπόν ο πρωθυπουργός μας μπορεί να επισκεφθεί τη πρωτοχρονιά αστέγους και να τους ανακουφίσει μιας και οι άστεγοι δεν απαιτούν αλλαγή του status quo ενώ δεν θα επισκεφθεί τους απεργούς της χαλυβουργίας που είναι μεν θύματα αλλά έχουν και πολιτική στάση.
    Σου αφιερώνω και ένα εξαιρετικό κείμενο επειδή απ'ότι κατάλαβα είσαι και ιντερνετικός τύπος και γουστάρεις διάλογο.
    http://bit.ly/JJBWHY
    Φιλικά και χωρίς μίσος για κανένα.
    Kων/νος.

  10. ΕΛΠΙΖΩ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ. ΕΑΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΓΙΑΤΙ ΕΝΟΧΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΦΙΛΛΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΜΑΛΛΛΟΝ ΑΓΑΘΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΕΧΕΙ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ – ΚΑΙ Ο ΟΜΗΡΟΣ ΚΑΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΑΣΕΙ. ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟ ΚΟΜΜΑ Η ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΑΝΗΚΟΥΝ. ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΜΕ ΤΟ “ΕΣΕΙΣ” ΚΑΙ ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΜΕ ΤΟ “ΕΜΕΙΣ” …

  11. Όποιος υποστηρίζει το μνημόνιο είναι εναντίον του ελληνικού λαού. Τέρμα τα ψέμματα.

  12. Μετά τις εκλογές και αν προκύψει μνημονιακή κυβέρνηση, μας περιμένουν 9 νέα χαράτσια. Το…μεταρρυθμιστικό έργο έχει ως μόνο στόχο την εξαθλίωση της μεσαίας και εργατικής τάξης και έχει βάλει για τα καλά στο μάτι τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας και την ακίνητη ιδιοκτησία των Ελλήνων, συμφωνω μαζι σου 12.29.

Votre commentaire

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s